CARIAN DALAM BLOG

Tuesday, November 17, 2020

Vaksin Covid Menggunakan Sel Bayi Yg Digugurkan

SEL PARU-PARU MANUSIA dalam pembuatan Vaksin Covid AstraZeneca

SEL PARU-PARU MANUSIA dalam pembuatan Vaksin Covid AstraZeneca

AstraZeneca tu salah satu nama company yg buat vaksin. Of course bukan dari Malaysia😁

Korang antuvaks ni yg beriya nak ambil vaksin, dah tahu belum nama2 company2 vaksin?

Gambar bawah ni adalah dari kotak vaksin tersebut. Jum kita sama2 belajar doktor google😉

(Selingan: Pelik juga ya org yg kata dpt maklumat drp google ni tak sah, dia pergi ke library ke utk dptkan maklumat vaksin?)

.

1. Boleh google vaccine from AstraZeneca clinical trials (ujikaji). Vaksin dah siap, start ujikaji pd bulan Jun 2020, dijangka siap pd Sep 2021. (Tp KJ kata dia maybe dpt data pd Nov/Dis 2020) dan ada vaksin yg perlukan downpayment utk booking. So beli tanpa siap ujikaji?

2. Baca label tu, bawah perkataan Covid-19 Vaccine ada mention ChAdOx1 recombinant. Okay kita google apa itu ChAdox1. ChAdox1 ni adalah weakened virus (virus yg dilemahkan) yg diubah genetiknya.

3. Mereka menggunakan 2 sel manusia untuk membiakkan virus. Virus perlu dibiakkan so mereka boleh masukkan ke dalam berbillion vaksin, so sel yg sesuai adalah sel manusia, iaitu yg diberi nama MRC-5 dan A549. Sel apa tu? Okay google pula apa itu MRC-5 dan A549.

4. A549 ni adalah sel paru-paru manusia yg dibekukan dan boleh dibeli di internet. Tempat menjual sel2 mcm ni ada dalam website ATTC. Sel ini diambil oleh badan seorang lelaki berumur 58 tahun yg mempunyai penyakit carcinoma (kanser)😱

*Paru2 ini hendaklah diambil dalam keadaan yg hidup, maksudnya bukan diambil drp org yg dah mati. Okay ni org dewasa, dah dpt consent drp empunya badan so takpa lah. Kita tgk apa itu MRC-5 pulak.

5. MRC-5 adalah sel paru-paru janin dalam perut yg berumur 14 minggu. So maksudnya dia keluarkan janin hidup2 untuk dibedah dan diambil paru2nya. Paru2 ini diambil pd tahun 1966. Paru-paru janin ni bukan hanya 1 janin ya, banyak janin digugurkan dgn cara yg sama sehingga jumpa paru2 yg sesuai utk virus dibiakkan, termasuk virus covid.

Semua data ni sy ambil dr website ATTC tempat pembelian sel manusia. 

Kebanyakkan org christian sekalipun mereka ni menolak vaksin kerana isu janin, dalam agama mereka diharamkan abortion (pengguguran). Kita ni Islam mcm mana ya? Cuba makanan kita asalnya diperam dekat paru2 janin tersebut, nak makan tak? Ada rasa najis dan berdosa tak? Kalau tak rasa najis, silakan ambil vaksin.

Siapa sebenarnya yg sokong pembunuhan janin, pengguguran untuk kepentingan diri?

Mesti JAKIM pening kepala menteri suruh bg sijil halal pd vaksin ni kan?

Okay ini baru pasal sel paru-paru manusia yg digunakan. Belum lagi bahan2 lain. Tu next post InshaAllah kita kupas.



#educatebefotevaccinate