CARIAN DALAM BLOG

Wednesday, January 1, 2020

SEGMEN DOKTOR KANTOL - Doktor tak tahu ada kandungan merkuri yg bahaya! Tak pandai baca insert?

PENAFIAN DOKTOR2 MALAYSIA AKAN MERKURI DALAM VAKSIN (Vaksin Hepatitis B)



Isu ini bukanlah sehari dua dipersoalkan, malah bertahun2. Pihak2 prochoice sering mengemukakan insert sebagai bukti dalam hujahan, tapi apakan daya sekali lg didalam bulan mulia ini masih lagi menafikan penggunaan merkuri dalam vaksin yg ada didalam jadual imunisasi kebangsaan termasuk Vaksin Hepatitis B.

Vaksin Hep B dicucuk seawal sehari bayi dilahirkan. Kandungan aluminium dan merkuri diperakui oleh pengilang vaksin sendiri, tp amat sedih sekali doktor2 yg menafikan dan menyebarkan dakyat2 sesat ini kepada masyarakat Malaysia. Bagaimana Malaysia mahu maju jika kejahilan ini yg ditunjukkan oleh doktor2 terutama doktor yg dilantik sebagai biro pelaksanaan jawatankuasa vaksin Malaysia.

Dr Amirul Amzar dan Prof Dr Zul mengatakan pada awalnya tiada langsung penggunaan vaksin yg mengandungi merkuri dalam jadual kebangsaan Malaysia. Dr Amirul juga sering membuat penafian tiada jenama Euvax yg digunakan, beliau hanya menggunalan jenama Engerix yg bebas merkuri. Kami demand akan bukti2 (insert) yg digunapakai.



Insert yg disnapshot drp klinik kesihatan di Johor TERBUKTI menggunakan brand Euvax (mengandungi merkuri) bukan Engerix. Dan sampai sekarang masih lg tiada insert Engerix yg digunakan di klinik kesihatan. Selagi ia tak ditunjukkan, maka kita boleh simpulkan yg klinik kesihatan di Malaysia semuanya menggunakan brand Euvax yg mengandungi merkuri.


Di dalam insert (sisipan) vaksin yg dikeluarkan oleh manufacturer vaksin itu sendiri mengatakan
“thimerosal/mercury are present in the final product, sensitization reactions may occur”

Pihak prochoice juga telah mengemukan bukti terdapat stock sebanyak 94280 dose pd Jul 2018, dan 52920 dose pd bulan yg sama. Ini tidak boleh disangkal sama sekali. Takkan lah kerajaan Malaysia mengimport vaksin hepatitis B jenama Euvax yg mengandungi merkuri ini untuk cucuk pd binatang kot? Beratus ribu dose ini dicucuk pd bayi2 suci yg tidak berdosa hanya kerana ingin mengelakkan penyakit Hep B yg tidak boleh berjangkit melalui udara sekali pun. Maaf sy nampak ini hanyalah kepentingan bisnes semata2 tidak lebih dr itu. Jangan ada lagi yg kata vaksin itu free ya, kerajaan Malaysia menggunakan duit cukai rakyat utk membayar vaksin2 ini.

 

Adakah berbaloi bayi anda yg sempurna Allah ciptakan yg sihat dicucuk dengan logam berat seperti merkuri, ditambah pula dengan aluminium jika anda dan suami tidak ada penyakit Hepatitis B? Synergetic effect akan merkuri dan aluminium pula bagaimana? (Synergetic: An effect arising between two or more agents, entities, factors, or substances that produces an effect greater than the sum of their individual effects) bergabung, meletop? Padanlah ada kematian yg dilaporkan di vaccine court di US selepas menerima suntikan vaksin Hep B ini, jika disana dibayar pampasan, disini hanyalah keturunan yg disalahkan.

Tidak semua akan terkena side effect ini, mungkin anak anda sekarang tidak, tp anak anda yg seterusnya?

Hepatitis B hanya sesuai diberi kepada pengamal seksual bebas (pelacur) dan juga penagih dadah. Air masak pun tidak digalakkan minum dibawah umur 6 bulan, buah-buahan pun diperkenalkan selepas umur 6 bulan hanya kerana ingin mengelakkan berlaku komplikasi pd sistem usus bayi yg belum matang, inikan pula merkuri dan aluminium yg dicucuk diserap 100% kepada badan si kecil.

Persoalan yg selalu hanya mampu kami tanyakan dimedia sosial, bagaimana mufti WP membuat keputusan vaksin itu wajib dengan hanya mengambil info pd pihak yg hanya nampak vaksin itu adalah selamat. Adalah mufti terima info dr kedua belah pihak? Adalah mufti berbincang dengan org yg benar2 ahli atau hanya mengaku dirinya ahli tapi jahil dlm membaca perkara asas, INSERT.


Jika insert yg dipegang oleh seorang doktor yg dipercayai oleh mufti tidak difahami atau tidak diketahui akan isinya, bagaimana fatwa itu boleh digunapakai oleh rakyat Malaysia.

Dan anda percaya tiada satu vaksin pun dalam jadual imunisasi kebangsaan tidak mengandungi babi? Cuba anda tanya doktor2 ini atau mufti sendiri akan vaksin MR yg dicucuk pd murif tahun 1. Pastikan berserta bukti yg kukuh.

Sy harap ada yg sampaikan ini kepada mufti, kerana kami sgt susah sekali untuk berjumpa berbincang dan present tentang data2 yg tidak ditunjukkan lg kepada beliau🤔


Boleh baca discussion penuh fb Dr Zul di sini

Conversation penuh berkenaan penafian Dr Amirul Amzar tentang penggunaan mercury dalam vaksin

Penafian Dr Sakinah Sulong dalam penggunaan mercury/thimerosal dalam vaksin

Bahaya penggunaan mercury/thimerosal yg melebihi safety limit